Mike Snell
2007.05.09. 17:32
Kérlek mutasd be a LOUDMerch nevű cégedet, mikor kezdtétek, mivel foglalkoztok?
Mike LOUD: A LOUD merch 2004-ben indult 3 cimbora jóvoltából, a célból, hogy New Jersey-ben a helyi bandákat támogassa. Nagyjából pár hónap múlva vett fel hivatalos üzleti formát. Mi hárman, Joe McDonald aka ZECKLE, Roy Van Tassel és jómagam, mindannyian valami sajátságosat dobtunk bele a közösbe. Zeckle profi, turnékat megjárt zenész volt egész középiskola óta plusz kiváló grafikus. CD, póló dizájnokat készített nagyszámú hardcore és punk bandának valamint dolgozott Madonna-nak vagy a Van Halen-nek is. Roy egy mesteri HTML arc, ő adott a LOUD merch-nek életet az interneten. Én pedig a korai 20-as éveim eleje óta ruházatokat nyomtattam és díszítettem, és kihívásnak éreztem valami újba belekezdeni. Hármunk kollaborációjának eredménye az a háromfejű szörnyeteg amelyet LOUD merch-ként ismernek.
Ha jól érzékelem, nemcsak, hogy elkészítitek a csapatok hivatalos ruházatát, de emellett ahol csak tudjátok segítitek a tevékenységüket...
Mike LOUD: Mi a LOUD merch-t nem csak egy cégnek tekintjük aki felteszi a zenekarok rajzait a pólókra. CSALÁDként tekintünk erre, hasonló gondolkodású művészekkel dolgozva. Az elgondolás az, hogy egy kis DIY vállalkozás képes segíteni a kis csapatoknak, hogy elérjék a céljaikat a nagypénzű kiadók és a meg a wall street társaságok szeme láttára, akik elb#szhatják a művészek karrierjét a nagy pénz érdekében, ahogy ezt tavaly is tették. A kezdeteknél az emberek az gondolták őrültek vagyunk,de miután kiadtuk az első compilation lemezünket; LOUD Merch presents Volume 1, a népek elkezdték figyelembe venni. Habár eladásra is kínáltuk ezt a CD-t, de minden www.loudmerch.com rendeléshez csatoltuk ajándékba. Kevesebb, mint egy év alatt 5000 darab ment ki. Következőleg jött a lehetőség, hogy a Wonka Vision Magazine borítóján megjelenjünk (30. szám),és egy teljes interjút adjunk. http://www.wonkavisionmagazine.com/loudmerchinterview.htm . Úgy döntöttünk, hogy négy zenekarunk énekese szerepeljen a borítón. A kép a Hudson folyó New Jersey oldalán készült, ez a választóvonal NYC és NJ között. Az üzenetünk az volt, hogy a "a NJ zene van olyan jó, mint a NYC zene". Innentől úgy döntöttünk, hogy a zenekarainkat szerepeltetjük bármilyen magazin, internet, vagy levelezőlap hirdetésünkön. Azért tesszük, mert ez egy CSALÁD és hiszünk a bandáinkban.
A Biohazard is a klienseitek sorában található, hogy jött ez össze?
MikeLOUD: Egy éjjel az irodámban ültem, érkezett egy email Billy Graziadei/Biohazard aláírással. Először azt gondoltam csak valamelyik cimboránk szórakozik velünk. Pár perccel később egy másik email futott be újfent Billy aláírásával. Az első érdeklődés volt a Biohazard, a második a Suicide City nevében. Felhívtam Roy-t a társamat, hogy ezt nem fogod elhinni, és elmeséltem neki. Billy a telefonszámát is meghagyta, így felhívtam. Egy jó órát beszéltünk és hamarosan kiderült, hogy közeli az álláspontunk. Hasonló korúak vagyunk és sok közös vonásunk van, legfőképp az óhajaink és a szeretetünk az iránt amit csinálunk. Közeli barát lett és állunk elébe, hogy hosszú évekig dolgozzunk együtt.
Említenél más csapatokat is akikkel dolgoztok?
Mike LOUD: A 3 év alatt, amióta létrejött a LOUD több, mint 100 zenekarnak nyomtattunk. Pár jelentősebb S.O.D., Down, Life Of Agony, Eminem és DJ Rob Gee. Aztán a kisebb hazai fronton Folly, Hidden In Plain View, Race the Sun, Houston Calls, We.re All Broken, Madison, Trophy Scars, Suicide City, és a kanadai barátaink a BoDog Music-tól; Neurosonic, Britt Black, Biff Naked, és a The Vincent Black Shadow.
Mik a gondolataid arról, hogy egy olyan vállalkozásnak, mint a tietek mivel kell manapság leginkább megküzdenie?
Mike LOUD: A legnagyobb dolog amivel mi küzdünk az az ismertség hiánya. Több, mint 27 országba küldtünk ki árut, de még itt az udvarban is vannak olyan emberek akik nem tudják mi az a LOUD és, hogy mivel foglalkozunk. Néha mikor említek pár zenekart akikkel dolgozunk, csak néznek, mintha 2 fejem lenne. A büdzsénkben nincs nagy szelet a reklámokra, így nagyon bízunk a szóbeli terjesztésben és a Myspace erejében, hogy segítse az üzenetünk közvetítését. A srácok akik ismernek bennünket eszméletlen támogatást tanúsítanak az irányban hogy mit és hogyan csinálunk. Eddig több, mint 9000 LOUD merch pólót adtunk fel szerte a világban. Akik nem tudják ezt, egy PENNY-ért kínáljuk plusz pkg. Minden egyes rendeléssel pénzt veszítünk, de mi úgy vagyunk B#SSZA MEG! Ha a srácok viselni akarják a pólónkat, kit érdekel, hogy belekerül pár dollárunkba. Inkább erre költjük a pénzt, mint valamelyik sell out társaság által birtokolt magazin számára, hogy ott hirdessünk havonta.
Csak az USA-ra koncentráltok vagy az egész világra? A New Jersey központból irányítotok mindent?
Mike LOUD: Az irodánk Észak New Jersey-ben található, 15 percre NYC-től. Az egész világra küldünk szét árut innen. Éppen mostanában turbóztuk fel az adottságainkat mind az internet és a termék oldaláról is, a célunk 2007-re az, hogy 500+ zenekart tudhassunk a CSALÁD soraiban. Az egész világról elfogadunk zenekarokat, szóval ha olvasod ezt és szívesen kínálnád az árudat őrült srácoknak az Egyesült Államokban, írj nekem emailt a
michael@LOUDmerch.com
Ez az e-mail cím védett a spamkeresőktől, engedélyezni kell a Javascript használatát a megtekintéshez
címre és összehozzuk amint lehetséges.
Mennyire dolgoztok kiadó nélküli bandákkal? Általában hogyan választjátok ki akikkel dolgozni kívántok?
Mike LOUD: Mikor elkezdtük ezt az egészet nehéz volt tartani a lépést azzal a munkamennyiséggel ami a nyakunkba zúdult. Egy hónap alatt 15-ről 35 csapatra növekedtünk, aztán újabb 3 hónap múlva 65-re emelkedett ez a szám. Be kellett csukni a kapukat és el kellett utasítani a bandákat, mert képtelenek voltunk elvégezni azt a mennyiséget amire szükség lett volna. A legutóbbi 14 hónapban ezen ügyködtünk, hogy újra készen álljunk befogadni újakat. Komoly csapatok számára újra nyitva tartunk, olyanok számára akik a zenét választották karrierjüknek, mint ahogy mi a LOUD merch-t.
Mennyi időtökbe telt, mire kiforrott az a mechanizmus, ahonnan már zökkenőmentesen tudtátok intézni a csapatok dolgait?
Mike LOUD: Hosszú és folyamatos eljárás volt. Számunkra az volt a legfontosabb aspektus, hogy a zenekaraink soha nem maradjanak merchandise nélkül mikor turnén vannak. Az ügyfeleink kiszolgálása igen komoly nálunk és mindig is gondoskodtunk róla, hogy az úton lévő csapataink prioritást élvezzenek. A második volt az online vásárlás. Sokat küzdöttünk ezzel, mert sok tétel esetében előfordult, hogy a rendelés időpontjában még nyomtatás alatt volt. Néha 2 hetet is csúsztunk a postázással de kivételes esetben több hónap csúszás is előfordult. Elmondhatom, hogy most már a rendelések 99%-át 3 üzleti napon belül küldjük, vagy kevesebb. Szétdolgoztuk magunkat, és 2 év melóját préseltük bele 14 hónap periódusába, hogy a LOUD merch a mai állapotába kerülhessen. Persze nem tökéletes, de hiszünk benne, hogy az egyik legjobb DIY cég vagyunk a zeneipar szolgálatában.
Mi a véleményed a hiphop zenéről? Ha összehasonlítod a heavy/hardcore/punk közegekkel milyen hasonlóságokat és különbségeket látsz?
Mike LOUD: Mindenféle zenét csípek. Nagy vonzalmat táplálok az oldschool hiphop iránt. Az olyan MC-k, mint KRS ONE, Rakim, Big Daddy Kane, LL Cool J fektették le a nyomtávot annak amivé ma a hiphop lett. A hardcore és az indie színtérről sokan szeretik magukat a hiphop előadókhoz hasonlítani, de őszintén szólva én nem látom ezt. A hiphop világában megvan kohézióképesség és az egység megkötése, amiről ugyan gyakran beszélnek az indie közegekben, de nem demonstrálják. Itt a csapatok a kiadók bábjai. Felsorakoznak, hogy aláírjanak, és alig várják, hogy odaadhassák a karrierjüket. Még mielőtt tudatára ébrednének, nem zenekarok többé és egy fillér nélkül maradnak. Alig gondolnak magukra. A hiphop világában megvan a MI A VILÁG ELLEN érzés. Intézik a saját dolgaikat és utána segítenek másoknak is. A mi srácaink rendszerint "túl elfoglaltak" ahhoz, hogy arról álmodozzanak, hogy a TRL-ben vagy az MTV-ben legyenek, hogy igazán tudjanak aztán segíteni a többi csapatnak. Mindig azt mondják, hogy a kezük meg van kötve és a kiadójuk meg a menedzserük hozza meg helyettük a döntéseket. A hiphop művészeknek megvan a tulajdonjoguk a saját zenéjük felett. Az olyan ikonok mint Diddy, Jay-Z és Russell Simmons rájöttek, hogyha birtokolják a saját zenéjüket ráirányulnak arra a játékmezőre ahol a nagykiadók játszanak. Végső fokon képesek lesznek megalkotni a saját kiadójukat és más művészekkel is aláírni. Minden sikeres rap előadő közvetlenül kapcsolódik más előadók felhozásához. Amíg ezt a mi bandáink nem értik meg, főleg a NJ erős csapatai, nem látok igazi kölcsönösséget a két közeg között.
Neked személy szerint vannak-e kedvenceid a hiphop frontról?
Mike LOUD: Az előző válaszomban említettem pár hiphop művészt akiket mélyen tisztelek. Mások akiket felcseperedésem alatt hallgattam: NWA, Public Enemy, The Beastie Boys, RUN DMC, EPMD, Kool Moe Dee. Az örök kedvencem innen Rakim.
A LOUD merch tényleg egy olyan vállalat akik szívből teszik a dolgukat a zenéért. Ez valahol a missziótok is?
Mike LOUD: A mi célunk egy olyan cég felépítése amely éppannyira hasznos a zenekaroknak, mint nekünk. Van egy népszerű tétel a zeneiparban amit a művészek adaptáltak: "én nem a pénzért csinálom". Ezt én nehezen fogadom el. Ha nem akarsz profi zenésszé válni, nem ülhetsz egész éjjel a szobádban olyan dalokon dolgozva amelyeket soha senki nem fog hallani. Ha a zenét választod karrierként, az legfőképp a pénzért van. Nem elsősorban a pénzért, de mutass nekem olyan embert aki minden nap dolgozik aztán azt mondja a főnökének, hogy tedd csak el a fizetést "mert ez nem a pénzért van". Ha tisztességes munkával elérsz egy tisztességes bért, minőségi termék szolgáltatásával, úgy megérdemled a pénzt amit elértél. A mi célunk az, hogy ami árut és zenét a nevükben eladtak, azért kompenzálva legyenek a művészek. Ez valami olyan dolog, amivel manapság a zeneipar vállalatai nem igazán törődnek.
Ha valaki el akar indítani egy független vállalkozást a zenebizniszben, mik lennének a tanácsaid?
Mike LOUD: A. TARTSD BE A SZAVAD: ha sikeres vagy ha nem a végén, a szavahihetőséged érintetlen marad. B. LÉGY ŐSZINTE ÉS TISZTESSÉGES AZ ÜZLETI KAPCSOLATAIDBAN: mi a LOUD merch-nél szerződés nélkül működünk. A kézfogás több mint fontos számunkra. C. AJÁNLD AZ ÉLETED A TERVEDNEK: Neal Peart a Rush dobosa egyszer ezt mondta: " Ahhoz, hogy sikeres legyél valamiben, meg kell fertőződjél annak az istenével, amivel meg vagy fertőzve."
Mik a LOUD merch legújabb tervei?
Mike LOUD: Folytatni akarjuk az indie csapatok támogatását. A saját ruhamárkánk 2006 decemberétől indult útjára, és nagyon izgatottak vagyunk. 2007-től webáruházakat létesítünk csapatoknak szerte a világon, hogy nagyobb megvilágítást kapjanak az Egyesült Államokban. Leányvállalatokba kezdünk bele, mint a LOUD merch Canada, LOUD merch Europe, LOUD merch UK, LOUD merch Japan, és LOUD merch Brasil. Ahogyan az látszik, elég elfoglaltak leszünk idén.
Utolsó üzenetek a magyar olvasóknak?
Mike LOUD: Nagyon szépen köszönöm mindenkinek aki támogatott bennünket az országból, bármelyik csapatunktól való rendeléssel. Bízom benne hamarosan eljutok majd arra, hogy első kézből láthassam milyen szenvedélyesek a fiatalok Kelet-Európából a zene iránt. Billy-vel beszélgetve az ő ottani rajongóikról, csak annyit mondott, hogy egyszerűen látni kell, hogy elhiggyem. Béla, neked meg külön köszönet, hogy igazgattad ezt az interjút számunkra.
|